Leeni Ahonen on varsinainen multitaskaaja ja monitoimiosaaja, joka innostuu aidosti haasteista. Hän on ollut yrityksessä mukana alusta alkaen ja mukana niin suunnittelussa, kuin käytännön työssäkin asiakkaiden luona. Ahosen työpäivät ovat vaihtelevia.
Hän ottaa töitä vastaan, suunnittelee projekteja ja työtehtävien toteutusta, antaa työt asentajille ohjeiden kera. Kun tuntee työn kuin omat taskunsa, onnistuu myös taustatietojen siirtäminen selkeiksi ohjeiksi ja realistiseksi aikatauluksi.
– Jos yksityishenkilö soittaa, että patteri on nyt kylmä, niin pitää selvitellä vähän taustatietoja: onko patteri ilmattu, koska ongelma on alkanut jne. Sitten aikataulutan työn ja ohjeistan asentajat. Joskus vedän itse työhousut jalkaan ja lähden paikan päälle selvittämään ongelmaa ja korjaus- tai asennushommiin.
Viemärikuvauksia ja LVI-asennuksia
Leeni Ahonen vastaa työaikanaan myös vikapäivystyksen numeroon ja toimii projektien vastaavana. Hän ottaa työt vastaan, ohjeistaa ja aikatauluttaa ne ja kun työt ovat valmistuneet, myös raportoi niistä. Leeni kuvaa viemäreitä, tekee asennushommia, käy avaamassa viemäreitä,
kiertää työmaat, suunnittelee projekteja ja hankkii niihin tarvittavat työkalut ja -osat.
– Erityisen paljon tykkään asennustöistä ja siitä, että saan suunnitella projekteja ja auttaa ihmisiä. Olen järjestelmällinen ja suunnittelutyössä saan käyttää myös sitä puolta, Leeni kertoo.
Hyvä työporukka ja monipuolinen työnkuva
Ahonen on varsin tyytyväinen työhönsä ja myös työtovereihinsa. Ihmisten kohtaamisen lisäksi hän nostaa esille työnsä parhaana asiana myös STS-Talotekniikan kollegat.
– Meillä on hyvä työporukka, olemme tiivis tiimi ja työnkuva on todella monipuolinen.
Työ on vaihtelevaa ja kiinnostavaa Ahosen mielestä. Välillä huoltoja varten autossa mukana kulkee viemärirassi, toisinaan tarvitaan viemäripesuria. Huoltotöissä ei oikein koskaan voi tietää mitä tulee vastaan, vaikka ennakkokysely onkin aina perusteellinen tilanteen kartoittamiseksi.
– Joskus viemäristä löytyy leluja, joskus roskia, usein käsipaperia. Ongelman selvittäminen ja ratkaisu on minulle mielekästä ja pyrin aina myös käymään asiakkaan kanssa läpi sen mitä on tapahtunut. Näin voidaan yhdessä miettiä mitä kannattaa tehdä ja miten toimia, että ongelma ei toistu.